קניות בגדים באינטרנט

כמה כיף לבחור בגדים מהספה בסלון ולבצע רכישות בלחיצת כפתור, בלי לצאת מהפיג'מה ובלי לעמוד. בואו נודה באמת, סיבובי שופינג בקניון הם כבר מזמן לא באופנה ולרובנו פשוט אין זמן אליהם, אם נרצה או לא. אבל כדי לעשות קניות באינטרנט כמו מקצוענים אמיתיים ובאמת ליהנות מהקניות שמגיעות אלינו, כדאי שנשמור על כמה עקרונות פשוטים – שעליהם פירטנו ממש במאמר הזה, המשיכו איתנו.

איך מבצעים קניות בגדים באינטרנט?

לפני שנוציא את האשראי שלנו כדי לשלם על כל פריט שרק נרצה, יש כמה בדיקות בסיסיות שעלינו לעשות כדי לוודא שאכן נקבל את הפריטים שעליהם אנחנו משלמים: 

אתר אמין


לפני שנבצע רכישה כלשהי, כדאי לוודא שהאתר ממנו אנחנו מזמינים את הקניות שלנו הוא אתר מוכר שעובד כבר תקופה ושיש בקצה השני צוות אנושי שבאמת מוכר סחורה ולא חלילה גונב מכם פרטי אשראי. כדי לבדוק זאת אפשר לברר מול אנשים מנוסים בקניות באינטרנט או בעזרת ביקורות על האתר באינטרנט. נוסף לכך, כאשר נגיע לשלב החיוב נבדוק כי האתר מאובטח בתקנים המחמירים ביותר של תשלום באינטרנט. 

בדיקת מקוריות מותגים


כדי לבדוק את מקוריות המוצר שאותו אנו רוצים לרכוש עלינו לוודא שמחירו באתר תואם למחיר הממוצע שלו בשוק, ושהאתר הוא אכן משווק מורשה של אותו מותג. נוסף על כך, אפשר לזהות זיופים בתמונות ולערוך השוואות מול אתר המותג.

בדיקת חנויות פיזיות


כדאי ועדיף לקנות באינטרנט מרשתות שיש להן גם חנויות פיזיות. כדי לבדוק את העניין נחפש את כתובת החנות באתר ונוודא שאכן בכתובת הקיימת, ויש חנות תחת אותו השם אשר מוכרת את אותה הסחורה. לרוב אתרים אמינים יספקו כתובת וגם מספר טלפון או מייל שבו תוכלו לוודא את חששותיכם. 

בדיקת החזר ומדיניות


אין מה לעשות, לפעמים אנו מזמינים מוצר מסוים ובטעות מקבלים מוצר אחר או לא את המידה שרצינו או שקיבלנו את מה שרצינו אבל הוא לא באמת מתאים לנו מסיבה כלשהי. במקרה כזה נרצה להחזיר את המוצר לחנות ואולי גם לקבל עליו החזר כספי. כדי למנוע תקלות בעניין הזה, חשוב לבדוק מול כל אתר קניות מהי המדיניות הספציפית שלו ולבדוק אם היא מתאים לנו. 

בדיקת משלוחים


לפי שנזמין את המוצר נבדוק את מדיניות המשלוחים של האתר – לאן הם מגיעים ותוך כמה זמן מיום הרכישה עלינו לצפות למשלוח. בעוד יש אתרים סינים שמהם נקבל את המשלוח אחרי חודש, קיימים אתרים, בעיקר ישראליים, אשר מפיצים משלוחים עד לבית ביומיים בלבד. 

מהם 4 טיפי הזהב לקניות בגדים באינטרנט?

אחרי שבדקנו את אמינות האתר, הסחורה ואת מדיניות המשלוחים נתפנה להזמין לעצמנו כמה דברים שישמחו את ליבנו. אך שנייה לפני הקנייה חשוב לזכור שאנחנו לא באמת יכולים למדוד את הבגד ולכן ישנם ארבעה טיפים ששווים זהב שאתם חייבים להכיר:

למדוד היקפים


אומנם המידות היום הן לרוב אוניברסליות, אבל לרוב הגדרות היצרן והמוכר לאוניברסליות יהיו שונות מהמידות שאותן אנחנו מכירים. חשוב גם להתייחס להבדל בין מידת חולצות, למכנסיים, הלבשה תחתונה ושמלות. לצורך הזמנה של המידה הנכונה נמדוד את היקיפנו בחזה, במותניים ובאגן וכך נדע מה היא המידה המדויקת שתתאים לנו, כאשר כל אתר מציג לרוב טבלה אשר תמיר את מידות ההיקפים שלנו למידות באתר.

מידות נעליים בחו"ל – המרת נעליים


מידות נעליים בחו"ל לרוב שונות מהמידות בארץ או באירופה, לכן גם כאן נבדוק בטבלת המרת מידות מה המידה שתתאים לנו, לפי האתר שממנו אנו מזמינים.

לבדוק ביקורת


כדאי להזמין מוצרים שיש עליהם ביקורות טובות, כדי לא להיות הנסיינים הראשונים. כדאי לשים לב אם רוב הביקורות טובות או פחות טובות וברורות. תמיד אפשר למצוא מוצר וחנות אינטרנטית שרוב הביקורות שלהם יהיו מעולות.

בדיקת בדים


לא משנה כמה טוב נראה הבגד, התיק או הנעליים בתמונה, חשוב לדעת ממה הם עשויים וכמה הבד שלהם עמיד, נוח ללבישה ומתאים לעור שלנו.

לסיכום


לקניות באינטרנט יש המון יתרונות, אך תמיד כדאי להיות בטוחים ולעשות כמה בדיקות בסיסיות לפני שנקנה, כי תמיד אפשר למצוא עוד אתרים ועוד מוצרים טובים יותר כדי ליהנות מקנייה בטוחה ומסחורה מעולה.