נעלי ריצה

ריצה היא אחת מהפעולות השכיחות ביותר שאנשים עושים על מנת לשמור על הגזרה ועל אורח חיים בריא. 

ישנם כמה סוגי ריצות, ביניהם ריצה למרחקים ארוכים, גם הריצה למרחקים הארוכים מתחלקת לשלושה סוגים. 

המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר לגבי ההבדלים בין הסוגים השונים. 

 

ריצה איטית

מדובר בריצה בקצב קל, בצורה נוחה שלא מצריכה מאמץ כלשהו מהרצים המנוסים. 

בריצה כזאת בדרך כלל הרצים לא מתייחסים לשעון ורצים אותה נטו על מנת להגיע למעל 90 דקות של ריצה, הסיבה לכך היא שאחרי 90 דקות הגוף שלכם מגייס סיבי שריר נוספים ומעודד הסתגלות אירובית מוגברת. 

בנוסף לכך, הריצה האיטית מעולה למצבים של עומס על הגוף, עייפות מצטברת מאימונים ולמי שמתאמן למרתון בפעמים הראשונות. 

 

ריצה מתגברת 

מדובר בריצה הנפוצה ביותר בקרב הרצים המנוסים כאשר בריצה מתגברת החלק השני של הריצה מהיר יותר מהחלק הראשון שלה. ככל שהרצים יותר מנוסים, גם הריצה הזאת, כמו הריצה האיטית לא מצריכה מאמץ מיוחד. 

בריצה מסוג זה המטרה היא לרוץ בשליטה מלאה (תוך כדי הגברת הקצב) ועדיין להישאר בתחום האירובי. 

 

ריצת מטרה 

אם המטרה שלכם היא להתחרות במרתון ביום מן הימים, ריצה איטית או ריצה מתגברת לא יתנו לכם את המענה המושלם כדי להיות מוכנים לריצת מרתון.

ריצת מטרה, כשמה כן היא, ריצה על מנת להגיע למטרה של סיום מרחק כלשהו בזמן מוגבל, והיא הכנה מעולה להתחרות במרתון.

יחד עם זאת, חשוב לשים לב שמומחים ממליצים לא לרוץ את סוג הריצה הזה בתדירות גבוהה מחשש לפציעות הנובעות מעומס ושחיקה, לכן, אם מטרתכם היא אכן לרוץ ריצת מרתון במסגרת תחרות שתרצו להשיג תוצאה כלשהי - קראו טיפים באינטרנט או התייעצו עם מומחים והקשיבו לתוכנית האימון שהם ממליצים עליה. 

 

מה אסור לשכוח 

לא משנה איזה סוג של ריצה למרחקים אתם מעוניינים לרוץ, חשוב מאוד שתצטיידו בנעלי ריצה מתאימות כמו למשל נעלי מירל לנשים ומותגים נוספים המספקים נעליים המתאימות לריצות ארוכות. ריצה ללא נעליים מתאימות יכולה לעשות לכם נזק בטווח הארוך. 

בנוסף, אל תשכחו להכין את הגוף לפני הריצה, לשתות מספיק, לאכול בצורה מסודרת שתיתן לכם מספיק אנרגיה ועדיין לא תעמיס עליכם יותר מידי. 

 

לסיכום, ריצה היא דבר נפלא, היא עוזרת לנו לשמור על אורח חיים בריא, אבל חשוב לבצע אותה בצורה מבוקרת שלא תגרום לכם להיפצע עד כדי שתהיה השפעה  על היכולת שלכם להמשיך לעשות ספורט ולחיות חיים בריאים. 

וכמובן, אל תשכחו להצטייד בציוד, ביגוד ונעליים מתאימות, באתר תוכלו למצוא מגוון נעלי ריצה לנשים, ביגוד נוח ואביזרים נוספים במחירים משתלמים!