ההבדל בין נעלי ריצה לנעלי ספורט רגילות

לכל פעילות ספורטיבית אותה אתם מקיימים בתדירות כזו או אחרת, חשוב ומומלץ לבצע התאמה של נעל הספורט, כאשר השימוש בנעליים אשר אינן מתאימות לסוג הפעילות הספורטיבית אותה אתם מקיימים עלול להוביל לפציעות ולנזקים מתמשכים במבנה כף הרגל. חוסר התאמה בין סוג הנעל לסוג הפעילות עלול להזיק לכפות הרגליים ולגרום בין היתר לכאבים תדירים, דלקות, שברי מאמץ וכדומה.

מה ההבדל בין סוגי נעלי הספורט השונים?

עד לפני מספר עשורים, נעלי הספורט הרגילות שימוש אותנו למגוון רחב של פעילויות ספורטיביות, ממשחקי כדור שונים (טניס, כדורגל, כדורסל וכו) ועד ריצה. בעשורים האחרונים, חברות ההנעלה הגדולות דוגמת adidas  וחברת nike, השקיעו משאבים רבים לצורך פיתוח טכנולוגיות ייצור על מנת להתאים את סוג הנעל לכל אחת מהפעילויות הספורטיביות הפופולאריות, חשוב לציין שההבדלים בין נעלי הספורט השונות המותאמות לפעילויות ספורטיביות שונות, באים לידי ביטוי בגובה הנעל, חומרי הגלם מהם מיוצרות סוליות הנעליים, מיקומן של כריות האוויר לאורך הנעל וועוד.

אם כך, מה ההבדל בין נעל ספורט רגילה לנעל ריצה?

נעלי הריצה המסורתיות של כל החברות היו מבוססות על מבנה כמעט זהה: חלק עליון המיוצר מבד רשת, שכבת קצף דקה באמצעות הנעל וסוליית גומי בתחתית הנעל. לקראת סוף העשור הראשון של שנות ה-2000 גם חברת נייק וגם חברתadidas  החלו לשווק נעלי ריצה המשלבות בהן טכנולוגיות אשר הותאמו במיוחד לצרכי העוסקים בפעילות ריצה, כאשר מבנה הנעל נותר נמוך בהשוואה לנעלי ספורט רגילות. בדומה לנעלי ספורט המותאמות לטניסאים, גם נעלי הריצה משלבות בתוכן כריות אוויר בקדמת הנעל ובאזור העקב וזאת על מנת לרכך את עוצמת החבטה של הרגל בקרקע. כמו כל, נעלי הריצה מיוצרות מבד רשת המונע זיעה בכף הרגל.

רכישת נעלי ריצה - כיצד?

כאשר רוכשים נעלי ריצה חשוב לרכוש נעליים אשר יוצרו מלכתחילה לספורט הריצה ולא לתחומי ספורט אחרים. במקביל, חשוב לבודק שנעלי הריצה מתאימות למידת כף הרגל באופן כזה שהן אינן לוחצות וצמודות מדי מצד אחד ומצד שני שכף הרגל לא משוחררת מדי בתוך הנעל. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לרכישת נעלי ריצה המותאמות לסוג המשטח עליו אתם רצים, כאשר ניתן לרכוש נעלי ריצה המותאמות להליכונים בחדרי כושר, למשטחי אספלט, לדרכים לא סלולות וכדומה.

אצלנו ב-PLATIN, חנות אונליין לבגדי מותגים, תוכלו למצוא מגוון רחב של נעלי ריצה של המותגים המובילים במחירים סופר משתלמים.